Naš avtomobil uporablja različne tehnologije, ki ščitijo voznika pred raznimi nevarnostmi. Pogosto spregledana pa so ravno vetrobranska stekla za avto, ki imajo tudi aerodinamično funkcijo. Njihova glavna naloga je, da nas obranijo vetra in letečih predmetov, kot so žuželke, kamenčki, prah in druga nesnaga. Po drugi strani pa skrbijo za aerodinamičnost našega jeklenega konjička. Obenem pa so ključen del strukturne integritete vsakega vozila. Narejeni so iz laminiranega stekla, ki se ne razbije v primeru udarca, ampak poči na številnih mestih ter tako zavaruje voznika, sovoznika in vse sopotnike v primeru nesreče.
Vetrobransko steklo deluje kot ščit
Glavna naloga vetrobranskega stekla za avto je nudenje zaščite vsem ljudem v kabini vozila. Tako lahko v miru vozimo in se osredotočimo na cesto, ne da bi nas pri tem motili leteči kamenčki, vejice, žužki, dež, veter ipd. Tako imamo vedno jasen in čist pogled na cestišče, kar poveča našo in varnost drugih udeležencev v prometu.
V primeru trka pa sprednje steklo v avtu popoka in se ne razbije. Omenjeno funkcijo omogoča posebna tehnologija laminiranja stekla, ki prepreči razsutje ostrih delcev po vozniku in drugih ljudeh v kabini vozila.
Avtomobilsko steklo nudi strukturno oporo našemu vozilu
Veliko voznikov se ne zaveda pomembnost, ki jo ima vetrobransko steklo pri nudenju strukturne opore za avto in druga vozila. Je tudi pomemben del nosilnosti strehe. Nudi približno 40-50% strukturne opore pri sami jakosti strehe. To je izredno pomembno pri prevrnitvi avtomobila.
V tem primeru streha deluje kot opornik za zaščito potnikov. Nase prevzame veliko silo pri čemer ji avtomobilsko steklo močno pomaga. Če na sprednjem steklu na avtu opazimo razpoke, je to že znak za alarm. Razpoke se lahko sčasoma povečajo in tako ne bomo imeli primerne zaščite v primeru nesreče na cesti.
Laminirano avtomobilsko steklo se ne razbije
Laminirana avtomobilska vetrobranska stekla se uporabljajo že od leta 1938. Narejeno je iz dveh steklenih plošč med katerima se nahaja polivinil bitiral, ki deluje kot lepilo. Ta prepreči, da bi se steklo ob udarcu razbilo na tisoče majhnih koščkov. Zaradi lepila ob udarcu poči, vendar se ne razvija. Na ta način se zaščiti zdravje voznika in potnikov.
Pravilno aktiviranje zračnih blazin pa je tudi odvisno od avtomobilskega stekla. Ob trku se aktivirajo zračne vreče, ki uporabijo vetrobransko steklo kot oporo. To je izredno pomembno, saj so zračne blazine ključni del varnostne opreme vsakega cestnega vozila.